inelul cu 7 litere (Apahida) ce au fost modificate şi apoi forţat interpretate ca formînd un nume germanic.

Împărtășania cu pahar se practică și azi. Un pahar de împărtășanie. Costă 120lei.

Cupe dacice cu și fără picior

tavă pt pînea de împărtășanie (azimă).Tava mare de la Pietroasa a servit tot pt azimă.

Tava de aur de la Pietroasa a fost pt pînea de împărtășanie.Este o dovadă a vechimii creștinismului la noi.

 

 

tezaurul dacic de la Sîncrăieni. Cupe cu picior și fără picior.

literele grecesti aflate pe inel

Comoara de la Apahida. Pahar mare de sticlă cu fund oval decorat cu foiţă de aur. L-am văzut la muzeu şi mi s-a părut a fi mai mare decît o halbă de bere.E un pahar de împărtășanie.

Comoara de la Pietroasele.Suport pt pahar mare cu fund oval.

Patera din Comoara de la Pietroasele. Figura femininină reprezentînd cel mai probabil pe Fecioara Maria ţine în mîini un pagar mare de tipul celui găsit la Apahida. Cred că este un pahar de împărtăşanie. E făcut cu fundul oval ca să nu poată fi aşezat oriunde ci numai pe un suport special. Credincioşii beau şi îl treceau mai departe pînă cînd paharul era golit. Apoi era pus pe suport şi erau din nou umplut de preot.

aici este reprezentat Raiul creștin. În mijloc este Maica Precista care ține în mîini un pahar de împărtășanie. La picioarele ei sint animale carnivore și ierbivore, simbol al păcii și al armoniei din Rai. Personajele de pe margine sînt sfinții și sfintele din Rai. 

transcrierea cu litere actuale rominesti a literelor aflate pe inel omielcuş. H în scrierea grecească a fost pt E lung.Dacii nu aveau E lung, cum nici noi nu avem. E logic deci că l-au folosit pt altceva, cel mai probabil pt IE.Vezi în Dex omilie este sinonim pt predică. Alt sinonim este cazanie

Fibulă în formă de cruce (Apahida).Svasticile de pe acest obiect au fost găsite şi pe alte obiecte  antice din ţara noastră dar nu prin Scandinavia sau prin Germania.

 

Vas cu svastcă. Cultura Vincea (mileniul 6-3 îHr)

Fibula în formă de cruce, găsită în Moldova la Pietroasa are protuberanţe în formă de cupolă de biserică. De aici tragem concluzia că în acel timp se construiau biserici în stilul numit bizantin. Altă concluzie este că tezaurele acestea nu au aparţinut unor venetici germanici ci sînt tezaure care au aparţinut unor patriarhii locale. Existenţa patriarhiilor indică existenţa unor state feudale.

fibula in forma de cruce . Protuberantele nu sint in forma de ceapa ci in forma de cupola de biserica ortodoxa.

Desen făcut de cercetători neserioşi, cu litere refăcute de ei ca să arate a fi litere latine. Au decretat apoi că acesta ar fi un nume şi că persoana care l-a purtat  a fost un rege şi anume un rege gepid, iar gepizi, tot astfel de cercetători spun fără probe, ar fi fost de neam germanic. De aici rezultă că regele a avut un regat cu supuşi germanici şi automat tot ce se găseşte din acea perioadă este declarat german. De aici rezultă că ai noştri nu erau acolo şi deci germanii ar avea un drept istoric asupra acelui teritoriu.

Tezaurul de la Apahida

La Apahida, lîngă Cluj, au fost găsite în sec 19 şi 20 mai multe bijuterii. Cele mai interesante au fost găsite în sec 19 într-un mormînt.
Desenul reprezintă concepţia unor cercetători despre acest înscris. Ei au afirmat că literele ar fi latine. În acelaşi mormînt s-au găsit şi alte inele, pe care se văd litere greceşti clare.Unele litere sînt scrise evident în ligatură. Pe inelul cu şapte litere nu e nici o ligatură. Inelul a fost manipulat. Partea din dreapata a literei M este modificată. Materialul a fost împins spre interior ca să fie astfel creată litera A. La piciorul din dreapta a lui M lipseşte exact acea bucată ce a fost împinsă în interior. Eu cred că ar trebui cercetat inelul într-un laborator de prestigiu din Occident care să confirme dacă au fost făcute astfel de modificări şi să confirme că inelul e tocit la litera K, literă care ar fi fost chipurile un R latin. Nu mi se pare normal ca în acelaşi mormînt să fie găsite obiecte de acelaşi fel scrise cu două feluri de litere, latine şi greceşti. Părerea mea e că istoricii austrieci din sec 19 au manipulat acest inel. Au afirmat că este înscris pe inel numele persoanei care l-a purtat, în acest caz OMAHARUS şi că acesta ar fi fost un rege gepid, iar gepizii o populaţie germanică. Un rege german înseamnă un regat german, iar un regat german înseamnă numeroşi supuşi germani. Astfel apare ca normală apartenenţa Ardealului la Austria. Germanii şi austriecii au găsit numeroşi germanici prin Ardeal, Moldova, Crimea, Polonia etc într-o vreme în care teritoriile de la Răsărit de Elba nu erau populate cu germani. Ei au făcut hărţi cu regatul lui OMAHARUS din Ardeal, care ar fi fost plin de gepizi germanici. Pe inel însă scrie OMIELCUŞ, cuvînt derivat din OMILIE, iar acesta din urmă există şi azi în romînă şi înseamnă PREDICĂ, deci OMIELCUŞ înseamnă predicator. Inventarul mormîntului arată că avem de a face cu un personaj ce a aparţinut Bisericii, nu cu un rege, voievod...În mormînt au fost găsită o fibulă în formă de cruce avînd pe ea zvastici. Aceste zvastici au mai fost găsite pe teritoriul Romaniei, dar nici una pe teritoriul Germaniei.
Interesant este pahrul din sticlă groasă decorat cu plăcuţe de aur. A avut înălţimea de 16,70 cm, diametrul la bază de 3,8cm, iar diametrul la buză de 12cm. Cred că ar fi încăput în el aproximativ un litru de lichid. Ca să stea drept paharul are nevoie de un suport, cea ce înseamnă că el a fost făcut aşa intenţionat pt ca nimeni să nu îl poată lăsa jos. Părerea mea este că a fost un pahar de împărtăşanie. El era umplut cu vin şi trecut din mînă în mînă pînă cînd se golea şi era din nou umplut. Foto3
Un pahar asemănător precum şi un suport pentru acest tip de pahar putem vedea în Tezaurul de la Pietroasele. Patera din acest tezaur are o statuetă reprezentînd cel mai probabil pe Maica Domnului, care ţine cu ambele mîini un astfel de pahar. (Foto4)
Foto4
Cred că suportul pt acest tip de pahar este acesta (Foto5) din Tezaurul de la Pietroasele.
Ambele tezaure sînt cam din aceaşi perioadă.Ambele au fost atribuite unor germanici deşi nimeni pînă acum nu a putut proba germanici aflaţi în sec 4-5 pe teritoriul de azi al Romaniei.

cupolă construită pt o biserică ortodoxă

cupole: Catedrala din Bucureşti

Biserică catolică din Bavaria. Observaţi forma turnului şi a cupolei. Comparaţi cu forma crucii găsite la Apahida. Braţele crucii sînt în formă de turlă de biserică iar teminaţiile în formă de cupolă de biserică, deci nu de ceapă, aşa cum susţin istoricii. Asta e o dovadă clară de răspîndire a creştinismului.